Rotterdam, 12 april 2018

BROEDERLIEFDE HIELD ZICH NIET AAN DE AFSPRAAK

Gisteren plaatste de band Broederliefde op hun Facebookpagina een zware beschuldiging richting ons bedrijf MIM Productions, over de reden achter het afgelaste concert in het Sparta Stadion op 2 juni. Dit bericht sloeg in als een bom bij zowel de media als ons. Het is nooit onze intentie geweest om dit uit te vechten via de media, maar zijn nu wel genoodzaakt om ook onze kant van het verhaal te vertellen. De basis van het probleem ligt bij de eerste editie van het concert. Al snel werd duidelijk dat we met z’n allen verlies zouden lijden. Volgens Broederliefde omdat wij over het budget heen waren gegaan. Deze informatie klopt echter niet. Het kostenplaatje is altijd hetzelfde gebleven. MIM heeft het budget niet overschreden, maar de inkomsten vielen tegen. Onder meer doordat veel koopkaarten omgezet zijn naar gastenlijst, op verzoek van Broederliefde. Daarnaast was het concert officieel uitverkocht, maar waren er nog 1.000  kaarten over. Dat was best een grote verliespost.

Er waren drie partners betrokken bij Broederliefde & Friends: Broederliefde, hun boekingskantoor Missin Link en MIM productions. Toen de verliezen bekend werden is er discussie ontstaan over de verdeling van de verliezen en daar zijn wij, MIM Productions, niet uitgekomen. Tegelijkertijd bleven de rekeningen naar MIM komen en op een gegeven moment hebben we de leveranciers doorgestuurd naar Broederliefde en Missin Link.

Nogmaals, we hadden dit liever achter de schermen opgelost. Het event kon ook aangepast worden zonder ons te betrekken in het bericht. Het event is immers voor de fans. We hebben echt dag en nacht ziel en zaligheid gegeven aan dit project. Iedereen die betrokken was, kan dat beamen. Los van het feit dat wij niet in de verliezen tegemoet zijn gekomen, hebben wij ook niets ontvangen voor onze arbeid, ruim 2500 uur vanuit ons hele productie team. Meeste pijn doet het dat wij dit als trap na krijgen, na al ons harde werken en inzet, geen betalingen, geen eerlijke verdeling in de verliezen, maar het bericht op hun Facebook als dank.

Jullie kunnen begrijpen dat we erg aangedaan zijn door deze situatie en het enorm betreuren dat het zo moet lopen. Desondanks wensen we Broederliefde het beste toe en wensen we hen een succesvolle carrière en een mooi concert in AHOY.

Dank aan alle mensen en bedrijven die ons steun betuigen. We gaan ons weer focussen op de mooie, positieve projecten die we hebben lopen en hopen dat de waarheid boven tafel komt, op een rechtvaardige manier.

Groeten, MIM Productions